Dieta Duncana – skuteczny sposób na trwała utratę zbędnych kilogramów

Posted under Jak nie przytyć, bezpieczne odchudzanie, sposoby na odchudzanie - autor: mirabelka on piątek 5 Marzec 2010 at 22:52
Odchudzanie

W dietetyce, podobnie jak w innych dziedzinach zycia pojawiają się pewne mody. Raz lansowana jest dieta niełączenia, innym razem – jedna z licznych diet cud reklamowanych przez hollywoodzkie gwiazdy. Ostatnim hitem jest jednak dieta Duncana, nazywana tez dietą proteinową.

Proteiny – metoda na schudnięcie

Dieta Duncana nazywana jest też dietą proteinową, bo głównym jej składnikiem są białka. W zalezności od tego, w jakiej fazie jestesmy, moga one być uzupełniane innymi produktami, jednak zawsze muszą stanowić najwazniejszy element codziennego odżywiania. Dlaczego akurat proteiny? Są one niezbędnym budulcem dla organizmu – wiedzą o tym wegetarianie, którzy muszą włozyc dużo wysiłku w szukanie zmaienników, pozwalających im nadrobić brak białka zwierzęcego w diecie. Poza tym posiłek białkowy zapewnia na długo uczucie sytości. Pokarm bogaty w białko pozwala też uporać się z problemem zatrzymywania wody w organizmie, co jest szczególnie istotne dla kobiet. Poza tym dieta bogata w białko ma jeszcze jedną zaletę – dzięki temu, że skupiamy się tylko na wybranych produktach, a nie na liczeniu kalorii czy pilnowaniu wielkości porcji, łatwiej nam dostosować się do jej wymagań. Dzięki przestrzeganiu diety szybko chudniemy, a to motywuje do dalszych starań.

Pierwsza faza diety Duncana – uderzeniowa

W pierwszej fazie dochodzi do szybkiego ataku na nagromadzone kilogramy. Faza ta powinna trwać od jednego dnia (dla osób z niewielką nadwaga, które chcą przede wszystkim porpawić wygląd sylwetki, a nie radykalnie schudnąć), do dziesięciu dni przy dużej nadwadze. W tym okresie należy jeść wyłącznie chude produkty białkowe. Co jest dozwolone? Mięso chude, przede wszystkim drób (z wyjątkiem kaczek i gęsi), wszystkie ryby i owoce morza, a także jajka. Dozwolony jest też odtłuszczony nabiał, przy czym nie moga to być żadne produkty słodzone cukrem – dopuszczalny jest natomiast odtłuszczony jogurt słodzony aspartamem. Na tym etapie zakazane są jakiekolwiek produkty spoza tych wymienionych, co nie znaczy, że dieta jest monotonna – wystarczy patelnia grillowa i piekarnik, by przyrządzać mięso i ryby piczone czy smażone; przyda się też naczynie do przygotowywania posiłków na parze. Duncan, w przeciwieństwie do innych dietetyków nie zabrania natomiast picia kawy i herbaty (można słodzić słodzikiem) oraz… napojów gazowanych light, na przykład coca coli. To pomoże wielu osobom uporać się z apetytem na produkty o słodkim smaku.

Faza druga – naprzemienna

Jest to faza, która trwa od końca fazy uderzeniowej, aż do uzyskania pożądanej wagi. Polega ona na naprzemiennym stosowaniu diety czysto proteinowej, jak w fazie uderzeniowej, oraz diety proteinowo – warzywnej. Zalecany rytm to przy dużej nadwadze 5 dni diety czysto białkowej i 5 dni diety, w ktorej białko łączymy z warzywami. Przy mniejszej nadwadze możemy stosować rytm jeden do jednego. Ten etap diety pozwala już na większe urozmaicenie, choć wciąż koncentrujemy się na typie produktów, a nie na ich wartości kalorycznej czy wielkości porcji. Warzywa mogą być gotowane, surowe, lub przyrządzane na parze. Zabronione są jedynie warzywa o wysokiej zawartości skrobii:  kukurydza, groch, zielony groszek, bób, soczewica, fasola, karczochy i ziemniaki. W umiarkowanych ilościach należy też spozywać marchew i buraki. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by zaopatrzyć się w sokowirówkę i sporządzać pyszne soki warzywne, ktore urozmaica dietę. Ta faza diety dostarcza wielu witamin i błonnika.

Faza trzecia – utrwalenie

Jest to etap ważny, bo gwarantujący, że w przyszłości unikniemy efektu jo-jo. Czas trwania tej fazy określa się indywidualnie; zalezy on od liczby utracon ych kilogramów. Na każdy utracony kilogram nalezy przeznaczyć dziesięć dni. W tym okresie menu pozwala na większą swobodę. Możemy do jadłospisu wprowadzić makaron, ryż albo ziemniaki – produkty z tej grupy wolno zjeść dwa razy w tygodniu. Pojawiają się też owoce, z wyjątkiem tych bardzo słodkich, można zjeść dwa kawałki pełnoziarnistego pieczywa dziennie.

Faza czwarta – stabilizacja

To właściwie nie jest etap diety, tylko sposób na właściwe odżywianie się. Doktor Duncan twierdzi, że przestrzeganie tych zaleceń pozwoli do końca życia zapomnieć o problemach z nadwagą. Zasady są proste: jemy wlaściwie normalnie, unikając jedynie słodyczy. Ważne, by śniadania były bogate w białko. Raz w tygodniu stosujemy tez dzień proteinowy – wedle reguł z pierwszego etapu diety Duncana.

4,48k

Podobne artykuły:

  1. Najlepsza dieta odchudzająca – poznaj skuteczny sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów
  2. Poznaj zasady skutecznego odchudzania i zapomnij o nadwadze na zawsze
  3. Dieta na płaski brzuch – sprawdzona metoda na zgrabną sylwetkę.
  4. Dieta kopenhaska – o co tu chodzi
  5. Skuteczna i smaczna dieta odchudzająca


3 komentarzy »

  1. komentarz - autor: mirabelka — 18/09/2010 @ 20:18

    Podobno dieta Dukana ma też jakieś skutki uboczne, które mogą wyjść po dłuższym czasie. Ostatnio coraz częściej w środowisku medycznym pojawiają się opinie negujące jej sensowność. Chociaż na pierwszy rzut oka wygląda na zdrową i prawidłowo zbilansowaną.

  2. komentarz - autor: Alicja — 15/04/2011 @ 17:53

    Aspartam jest rakotwórczy.

  3. komentarz - autor: Marzena — 03/10/2011 @ 22:59

    ktos kto pragnie schudnac zrobi wszystko zeby dojsc do celu.wszystkiego treba sprobowac

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URI

Dodaj komentarz

© Copyright 2019 Ćwiczenia odchudzające All Rights Reserved