Dieta kopenhaska – o co tu chodzi

Posted under sposoby na odchudzanie - autor: mirabelka on wtorek 13 Kwiecień 2010 at 22:14
Odchudzanie

Wczesna wiosna to najlepszy czas, by zadbać o swoją sylwetkę. Aby móc cieszyć się zgrabną figurą latem a nawet na majówce, powinnaś jak najszybciej pozbyć się zbędnych kilogramów. Dieta kopenhaska może w tym pomóc.

Zasady

Dieta kopenhaska zakłada regularność posiłków, eliminację z diety pieczywa i innych produktów zbożowych, słodyczy oraz alkoholu. Trwa dokładnie 13 dni, przy czym obiad należy spożywać między 12. a 14., a kolację przed godziną 18. Aby dieta odniosła skutek, trzeba ściśle przestrzegać jej zaleceń. Pamiętaj, że dieta kopenhaska została stworzona z myślą o osobach zdrowych i mających dobre nawyki żywieniowe. Jeżeli zatem planujesz zrzucić więcej niż 10 kg, lub masz problem z niekontrolowanym podjadaniem – przed przejściem na dietę porozmawiaj o tym ze swoim lekarzem rodzinnym.

Menu

Warunkiem skutecznego odchudzania się zgodnie z założeniami diety kopenhaskiej jest rygorystyczne przestrzeganie nie tylko czasu trwania kuracji i godzin posiłków, lecz także ich składu. Warto zapisać menu i umieścić w widocznym miejscu (na przykład na lodówce), ponieważ reguły diety są pełne wyjątków… Wszystkie porcje potraw liczą sobie 150 gramów o ile nie napisałam inaczej. Jak się przekonasz, posiłki siódmego dnia są wyjątkowo skromne, warto więc zaplanować termin diety tak, by był to dzień wolny od pracy.

Śniadanie: dzień rozpoczynamy od kubka czarnej kawy z jedną kostką cukru. Pobudza ona organizm do działania. Pamiętajmy, że trzeciego i dziesiątego dnia wzbogacamy śniadanie o jedną grzankę z pieczywa razowego, siódmego dnia zamiast kawy pijemy gorzką herbatę. Urozmaicenie przynoszą dni piąty i dwunasty: zamiast kawy – sałatka z dużej utartej marchewki z cytryną.

Obiad: największy posiłek w ciągu dnia rządzi się dość skomplikowanymi regułami. W trakcie diety towarzyszyć nam będą: 100 gramów gotowanego szpinaku i jeden duży surowy pomidor, (dni: 1, 8, 10, 13), jajka na twardo (po dwa: 1 i 8 dnia, po jednym: 4 i 11 dnia) oraz mięso: gotowany kurczak w dniach 6 i 13 – podawany z sałatą z olejem i cytryną, chuda ryba 5 i 12. Dzień drugi i dziewiąty uświetnia duży befsztyk, podawany z taką samą sałatką, jak kurczak. Półmetek diety, a więc siódmy dzień, przynosi nam na obiad chude grillowane mięso bez dodatków. Należy jeszcze zapamiętać, w dniach 3 i 10 do obiadu jemy jeden świeży owoc, zaś 4 i 11: 100-gramową porcję naturalnego twarożku i 150 g tartej marchewki.

Kolacja: w dniu 1 i 8 jest taka sama, jak obiad następnego dnia.

2 i 9 dnia diety jemy plaster szynki i 2-3 szklanki jogurtu naturalnego. Nazajutrz – plaster szynki, dwa gotowane jajka, sałatę z olejem i cytryną. Czwarty i jedenasty dzień to posiłek złożony ze stugramowej sałatki owocowej i 2-3 szklanek jogurtu naturalnego. Piątego i dwunastego dnia prawdziwa uczta – befsztyk i 200 gramów sałaty z brokułami. 6 i 13 dnia na kolację zjedz dwa jajka na twardo i dużą marchewkę. Siódmego dnia nie jedz kolacji.

Oprócz tych skomplikowanych zaleceń jest też proste i bardzo ważne: pij dużo wody, lub zielonej herbaty – co najmniej dwa litry każdego dnia.

Warto pamiętać

Dieta trzynastodniowa według powyższego planu pozwala szybko schudnąć o 5-7 kilogramów, jednak wiele zależy od początkowej wagi ciała i indywidualnych uwarunkowań – niektórzy tracą nawet 20 kilogramów! Dieta kopenhaska jest dobrą propozycją dla osób systematycznych i cieszących się dobrym zdrowiem, jednak mającym siedzącą pracę i nieuprawiającym sportu podczas jej trwania. Składniki tego menu nie pozwalają bowiem zaspokoić podstawowych potrzeb organizmu obciążonego wysiłkiem fizycznym. Przeciwnicy diety kopenhaskiej zwracają uwagę, że może ona prowadzić do „rozregulowania” organizmu, a utracone kilogramy łatwo „odrobić”. Należy zwrócić uwagę, że w przypadku każdej diety, warunkiem sukcesu jest wytrwałość i dyscyplina w trakcie kuracji odchudzającej oraz po jej zakończeniu. Pamiętaj też, że swoje wątpliwości lub obawy najlepiej omówić podczas indywidualnej konsultacji z dietetykiem lub lekarzem. On pomoże przyjąć optymalną strategię uzyskania pięknej sylwetki na wiosnę i lato!

4,06k

Podobne artykuły:

  1. Dieta Duncana – skuteczny sposób na trwała utratę zbędnych kilogramów
  2. Najlepsza dieta odchudzająca – poznaj skuteczny sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów
  3. Skuteczna i smaczna dieta odchudzająca
  4. Herbatka ziołowa, zioła na odchudzanie – o co dokładnie chodzi?
  5. Dieta na płaski brzuch – sprawdzona metoda na zgrabną sylwetkę.


Brak komentarzy »

Brak komentarzy.

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URI

Dodaj komentarz

© Copyright 2022 Ćwiczenia odchudzające All Rights Reserved