Dieta na płaski brzuch – sprawdzona metoda na zgrabną sylwetkę.

Posted under Jak nie przytyć, bezpieczne odchudzanie, sposoby na odchudzanie - autor: mirabelka on wtorek 6 Kwiecień 2010 at 20:45
Odchudzanie

Możesz wyć szczupła i mieć prawidłową wagę, ale wystający brzuch będzie skutecznie psuł ci dobry humor. Będziesz zazdrościć koleżankom możliwości chodzenia w obcisłych bluzeczkach i spodniach biodrówkach. A na samą myśl o plaży? Brr… Na szczęście skuteczne dieta na płaski brzuch pomoże ci pozbyć się tego problemu.

Dlaczego brzuch nie jest płaski?

Jest wiele przyczyn. Na początek musisz ustalić, czy masz nadmiar tkanki tłuszczowej, czy też wzdęcia. Jak to odróżnić? Jeśli rano brzuch jest dość płaski, a wyraźnie zaczyna wystawać po zjedzeniu posiłku, masz do czynienia ze wzdęciami. Zwykle w tym wypadku brzuch jest zaokrąglony i dość napięty, często towarzyszą temu bóle i zaparcia. Jeśli masz nadmiar tkanki tłuszczowej, wygląd brzucha nie zmienia się w ciągu dnia. Najczęściej brzuch jest miękki, wyraźnie widać fałdki. Zwykle dzieje się tak wówczas, gdy masz skłonności do otyłości typu „jabłko”, charakterystycznej raczej dla mężczyzn. Warto pamiętać, że to nie tylko defekt estetyczny, z jakim mamy do czynienia w przypadku grubej pupy czy ud. Jeśli obwód talii u kobiety przekracza 85 cm to już sygnał alarmowy – tkanka tłuszczowa może gromadzić się także wokół narządów wewnętrznych, utrudniając ich funkcjonowanie.

Dieta na płaski brzuch

Jeśli masz nadwagę lub otyłość, musisz zastosować dietę redukcyjną, która pozwoli ci stracić nadmiar kilogramów. Przy okazji wyeliminowanie pewnych szkodliwych składników będzie zapobiegało wzdęciom, wiec dodatkowo korzystnie wpłynie na wygląd brzucha. Jeśli masz zgrabną sylwetkę i problem ze wzdęciami, zastosuj tę dietę bez zmieniania kalorycznej wartości twojego codziennego jadłospisu. Niezależnie od wybranego wariantu, zacznij od remanentu w diecie. Wykreśl na początek to, co najbardziej niezdrowe: słodzone napoje, szczególnie gazowane, słone przekąski, słodycze i dania typu fast food. Powinnaś wybierać mniej tłuste mięso i częściej jadać ryby. To wszystko założenia każdej zdrowej diety. Dania tu wymienione są wysokokaloryczne, więc sprzyjają tyciu. Poza tym mają wiele sztucznych dodatków, które utrudniają procesy trawienia, czego efektem mogą być wzdęcia. Co więc należy jeść? Trzeba postawić przede wszystkim na poprawę trawienia i oczyszczenie organizmu z toksyn. Musisz pić dużo wody, zielonej herbaty i ziołowych naparów. Błonnik znajdziesz natomiast w pełnoziarnistym pieczywie, razowym makaronie i brązowym ryżu. Jedną z przekąsek w diecie na płaski brzuch powinno być niewielkie jabłko, spożywane razem ze skórką. Jabłka zawierają pektyny, które pomagają oczyścić układ trawienny z niestrawionych resztek. Warto też do codziennego jadłospisu wprowadzić kubeczek bezcukrowego jogurtu naturalnego, który mieszamy z łyżką otrąb pszennych, będących cennym źródłem błonnika. Błonnik nie tylko pomaga w trawieniu, ale też sprawia, że czujemy się szybciej nasyceni, więc zjadamy mniejsze porcje posiłków. To dlatego błonnik często stosowany jest jako suplement diety na odchudzanie. Warto też jeść świeże owoce i warzywa, z wyjątkiem tych strączkowych, które mogą wywołać wzdęcia. Dieta powinna być oparta na wartościowych produktach białkowych. Proteiny znajdziemy w nabiale, chudym mięsie, jajach i rybach. Unikajmy soli, która prowadzi do zatrzymywania wody w organizmie, wskazane jest natomiast przyprawianie potraw aromatycznymi ziołami.

Nie sama dieta

Dieta jest bardzo ważna, jednak jeśli chcemy mieć płaski brzuch, trzeba o niego zadbać też od zewnątrz. Służą temu ćwiczenia; odpowiedni trening pozwoli wypracować mięśnie już w trzy miesiące. Warto pamiętać, że dobrze zaplanowany trening powinien uwzględniać ćwiczenia na wszystkie mięśnie brzucha: dolne, górne i boczne – mięśnie skośne odpowiadają za wymodelowanie talii. Należy ćwiczyć co drugi dzień, by mięśnie miały czas na regenerację. Tylko w ten sposób wypracujesz idealną sylwetkę.

3,83k

Podobne artykuły:

  1. Poznaj sprawdzone sposoby na płaski brzuch
  2. Czy są skuteczne sposoby na płaski brzuch?
  3. Najskuteczniejszy trening na płaski brzuch
  4. Dieta Duncana – skuteczny sposób na trwała utratę zbędnych kilogramów
  5. Poznaj zasady skutecznego odchudzania i zapomnij o nadwadze na zawsze


Brak komentarzy »

Brak komentarzy.

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URI

Dodaj komentarz

© Copyright 2019 Ćwiczenia odchudzające All Rights Reserved