Najlepsza dieta odchudzająca – poznaj skuteczny sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów

Posted under Jak nie przytyć, bezpieczne odchudzanie, sposoby na odchudzanie - autor: mirabelka on wtorek 13 Kwiecień 2010 at 12:30
Odchudzanie

Na pewno chcesz wyglądać zgrabnie. Szczupła, wysportowana sylwetka to współczesny kanon piękna i synonim dbałości o siebie. Nic dziwnego – zgrabni ludzie są zdrowsi, dłużej żyją i wyglądają znacznie młodziej, niż wskazywałaby metryka. Jeśli chcesz dołączyć do grona tych szczęśliwców, przeczytaj ten artykuł i poznaj najlepszą dietę odchudzającą.

Jeśli szukasz dobrej diety odchudzającej, na pewno wiele słyszałeś o różnych modnych dietach. Z pewnością nieobce są ci nazwy: dieta kopenhaska, dieta south beach, dieta proteinowa czy dieta kapuściana. Jednak żadnej z nich nie można określić mianem najlepszej diety odchudzającej. Oto nasza rewolucyjna propozycja.

Jakie warunki musi spełniać najlepsza dieta odchudzająca?

Przede wszystkim powinna być skuteczna, – co do tego wszyscy są zgodni. Skuteczna, a więc taka, która gwarantuje utratę zbędnych kilogramów na trwale. Dieta nie może owocować efektem jo jo. Powinna być też łatwa do utrzymania. Jeśli dieta wyklucza wszystkie smaczne produkty, bardzo trudno jest na niej wytrwać, co znacznie obniża jej skuteczność. Dobra dieta odchudzająca pozwala jeść ze smakiem. Człowiek na diecie nie może też nieustannie zmagać się z uczuciem głodu. Dobra dieta pozwala najeść się do syta oraz uwzględnia walory smakowe potraw. Powinna być też stosunkowo niedroga i opierać się na produktach, które kupimy bez trudu. Ważne, by była prosta – nie każdy ma czas, by przygotowywać wymyślne posiłki dietetyczne. Na takiej diecie chudniesz powoli, w zdrowym rytmie, za to kilogramy znikają na trwale. Podczas diety czujesz się dobrze i pełny energii. Jak stworzyć taką dietę?

Złoty środek

Dobra dieta odchudzająca musi być przede wszystkim zrównoważona. Powinna być więc zwykłym racjonalnym odżywianiem się, opartym na piramidzie żywieniowej. U niektórych ludzi to wystarcza, bo na co dzień jedzą tak dużo kalorii, że przejście na zdrowe żywienie powoduje szybkie chudnięcie. U innych konieczne będzie niewielkie ograniczanie kalorii. Wystarczy jednak, jeśli deficyt kalorii będzie wynosił trzysta kilokalorii mniej, niż wynosi twoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne. To pozwala nie czuć ciągłego głodu i jest niewielkim wyrzeczeniem. Znacznie ważniejsze jest to, co jemy. Z diety należy wykluczyć wszystkie produkty, które są nie tylko kaloryczne, ale po prostu niezdrowe. W zdrowym jadłospisie nie ma miejsca na fast food, tłuste czerwone mięso, zawiesiste sosy czy dużą ilość słodyczy. Należy zrezygnować ze słodzonych napojów, nie tylko gazowanych,ale też soków w kartonach. Dieta powinna być oparta na wszystkich składnikach odżywczych. Każdego dnia powinniśmy jeść zarówno białko jak i węglowodany i tłuszcze. Białko powinno być podstawą, bo daje energię, jest budulcem dla mięśni, szybko daje uczucie sytości i przyspiesza naszą przemianę materii. Węglowodany powinny być złożone. Jedzmy warzywa i owoce, a także kasze, brązowy ryż czy razowe pieczywo. Produkty te zawierają dużo błonnika, ważnego dla funkcjonowania układu trawiennego. Grupa tych produktów jest różnorodna, więc dieta nie będzie monotonna. Na przykład kasz jest wiele gatunków: jaglana, gryczana, perłowa… Mamy duży wybór. Białko to przede wszystkim mięso – najlepiej wybierać drobiowe i chude, ryby i nabiał. Dobre źródło białka to przetwory mleczne, takie jak maślanka, serwatka i jogurt naturalny. Na ich bazie można robić pyszne koktajle owocowe. Dla urozmaicenia można też sięgać po soję i mleko sojowe, które też ma dużo białka. Jeśli chodzi o tłuszcz, najlepiej wybierać nienasycone kwasy tłuszczowe, jakie znajdziemy w olejach, oliwie z oliwek i orzechach, a także w tłustych rybach. Po krótkim okresie adaptacyjnym okaże się, że ze zdrowych produktów też można zrobić wiele smacznych potraw. Szczególnie, gdy odzwyczaimy się od sztucznych polepszaczy smaku, docenimy prostotę natury. W naszej diecie znajdzie się też miejsce dla deserów i przysmaków, choć nie będą to czekoladowe batony i torty z kremem. Smaczna przekąska to naturalny jogurt z kawałkami świeżych owoców i łyżeczką naturalnego miodu. Smaczne są też sorbety, czyli zamrożony mus owocowy. Dodatek do deseru to goździki, kardamon czy cynamon, którymi możemy posypać owoce. Warto też sięgać po kisiele z owoców czy galaretki – są stosunkowo niskokaloryczne, a bardzo smaczne. Czekoladę także można jeść, jednak rzadko i najlepiej gorzką.

4,4k

Podobne artykuły:

  1. Dieta Duncana – skuteczny sposób na trwała utratę zbędnych kilogramów
  2. Skuteczna i smaczna dieta odchudzająca
  3. Poznaj zasady skutecznego odchudzania i zapomnij o nadwadze na zawsze
  4. Poznaj sprawdzone sposoby na płaski brzuch
  5. Dieta na płaski brzuch – sprawdzona metoda na zgrabną sylwetkę.


Brak komentarzy »

Brak komentarzy.

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URI

Dodaj komentarz

© Copyright 2021 Ćwiczenia odchudzające All Rights Reserved