Odchudzanie dzięki herbacie

Posted under Diety odchudzające, Suplementy na odchudzanie - autor: a.m. on piątek 2 Lipiec 2010 at 23:46
Odchudzanie

Dieta herbaciana? To raczej niemożliwe, ale każdą dietę warto wzbogacić o kilka filiżanek czerwonej herbaty, która ma właściwości odchudzające, odmładzające, energetyzujące i ochronne.

Nie jest prawdą, że samo picie czerwonej herbaty zawsze wystarczy żeby schudnąć. W rzeczywistości herbata ta jedynie usprawnia pewne mechanizmy, a dla zrzucenia zbędnych kilogramów potrzeba czegoś jeszcze. Czego? Zapewne wiesz – diety i ćwiczeń. Informacjami o nich nie będę cię więc katować.
Być może jednak nie do końca uświadamiasz sobie możliwości czerwonej herbaty. Poznaj je i spróbuj się do nich przekonać, bo wbrew pozorom czerwona, niespecjalnie smaczna herbata to samo zdrowie, a odchudzanie? No cóż, na czerwonej herbacie bazują również środki na odchudzanie.

Jak działa czerwona herbata?

W telegraficznym skrócie: badania prowadzone w wielu ośrodkach naukowych (m.in. Heidelberg, Freiburg) wykazały, że czerwona herbata usprawnia pracę wątroby, pozytywnie oddziałuje na poziom cholesterolu, oczyszcza organizm i pobudza trawienie, przyspiesza spalanie tłuszczu i usprawnia metabolizm, jest doskonałym remedium na kaca (dosłownie!) i, najogólniej rzecz biorąc, wzmacnia organizm.

Skąd to działanie?

Dzięki polifenolom. Herbata czerwona fermentuje inaczej niż czarna (krócej) dzięki skróceniu procesu fermentacji zachowuje znacznie więcej enzymów i, co najważniejsze, polifenoli – substancji pochodzących z roślin o bardzo szerokim spektrum działania, między innymi antymutagennym i ochronnym (przeciwutleniającym). Dzięki polifenolom i enzymom w niej zawartym czerwona herbata jest też środkiem odchudzającym, a mechanizm jej działania jest stosunkowo prosty: polifenole regulują procesy trawienne, poprawiają wydzielanie żółci i przyspieszają przemiany tłuszczu w energię, którą oczywiście musimy jakoś spalić – ruch jest więc niezbędnym dodatkiem do diety odchudzającej opartej na stosowaniu m.in. czerwonej herbaty.
Jak każda inna herbata tak i herbata czerwona zawiera minerały i mikroelementy takie jak mangan, wapń, a nawet fluor – chroni więc nasze zęby. Znajdziemy w niej również kofeinę, białka (aminokwasy) i olejki eteryczne.

Kofeina w czerwonej herbacie

Kofeina z czerwonej herbaty jest tą samą kofeiną, którą zawiera kawa. Niemniej jednak w wywarze z herbaty jest jej mniej i działa nieco inaczej. Główna różnica polega na szybkości wchłaniania, ta, którą dostarczymy organizmowi wraz z herbatą zacznie działać później, ale też jej wpływ na organizm utrzyma się znacznie dłużej. Dzięki temu orzeźwiające i energetyzujące właściwości herbaty stają się lepiej zauważalne w dłuższym okresie czasu. Herbata energetyzuje na cały dzień, a kawa – na krótko. 5-6 filiżanek czerwonej herbaty dostarczy tyle samo kofeiny co jedna filiżanka kawy, a przy okazji wypijemy też sporo polifenoli i minerałów, warto rozważyć sensowność zamiany kawy na herbatę, zwłaszcza że ta druga wykazuje znacznie szersze spektrum działania.

Jaka herbata i w jakich ilościach?

Największą popularnością cieszy się herbata typu pu-erh, choć do gatunku herbat czerwonych należą też puszong i oolong. Herbaty te różnią się krajem (rejonem) pochodzenia i okresem fermentacji. Najskuteczniejszym środkiem na odchudzanie jest herbata pu-erh i tą poleca się najczęściej (stąd też jej popularność).
Herbatę należy stosować jedynie jako uzupełnienie racjonalnej diety odchudzającej. Wystarczy pięć do sześciu filiżanek dziennie by po pewnym czasie zauważyć efekty jej działania. Warto jednak wykorzystać ją również w normalnej diecie, choćby po to by na bieżąco chronić i wzmacniać organizm.
Najlepsze efekty uzyskamy wypijając herbatę pół godziny po posiłku. Warto przy okazji zauważyć, iż raz sporządzony napar nadaje się do powtórnego wykorzystania. Herbatę należy zalać wrzątkiem (miękką wodą) i parzyć przez około trzy do pięciu minut, po czym wypić jedną – dwie filiżanki lub tyle filiżanek, na ile w danej chwili mamy ochotę.

Herbata na odchudzanie – wyniki badań

Pu-erh nazywana pogromcą czy też zabójcą tłuszczu faktycznie wspomaga odchudzanie, czego dowodzą wyniki badań klinicznych przeprowadzonych przez francuskich naukowców.

Spośród osób objętych badaniem aż 88% schudło w ciągu miesiąca nie mniej niż 3 kg. Osoby te regularnie piły herbatę i zdrowo, normalnie się odżywiały. Przy okazji warto wspomnieć, że efekty takiego herbacianego odchudzania bez problemów się utrzymywały, co mogłoby oznaczać, że czerwona herbata jest najlepszym sposobem na zniwelowanie zagrożenia efektem jo-jo (oczywiście pod warunkiem, iż dietą nie doprowadzimy do takiej destrukcji organizmu, w wyniku której późniejszego efektu jo-jo nie da się powstrzymać).

Inne herbaty

W walce z nadwagą bardzo polecana jest też herbata zielona. Herbaty czarne nie mają aż tak bogatego i pozytywnie stymulującego składu. Jeśli zależy nam na zdrowiu i powstrzymaniu procesów starzenia nie powinniśmy też stronić od energetyzującej i bogatej w witaminę C białej herbaty.
Środki na odchudzanie
Herbaty, różnego rodzaju, znajdziemy w wielu suplementach wspomagających odchudzanie. Czerwona herbata nie jest może najpopularniejszym dodatkiem tego typu, za to zieloną herbatę dodaje się praktycznie do wszystkiego.
5,1

Brak podobnych artykułów.


Brak komentarzy »

Brak komentarzy.

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URI

Dodaj komentarz

© Copyright 2021 Ćwiczenia odchudzające All Rights Reserved