Przegląd skutecznych sposobów na odchudzanie

Posted under Suplementy na odchudzanie, sposoby na odchudzanie - autor: mirabelka on niedziela 4 Grudzień 2011 at 21:49
Odchudzanie

Nadwaga i otyłość uznawane są za choroby cywilizacyjne. Zdaniem lekarzy i dietetyków w krajach zachodnich i dobrze rozwiniętych ma już miejsce prawdziwa plaga tych przypadłości. Jak oszacowano, budżet państwa jest tym obciążony, trzeba zmieniać infrastrukturę, bo na przykład dzieci są coraz grubsze i nie mieszczą się w szkolnych ławkach. W tej sytuacji czas działać, zanim i w Polsce sytuacja będzie tak dramatyczna. Poznaj skuteczne sposoby na odchudzanie i uporaj się ze zbędnymi kilogramami, zanim będzie za późno.

To, czy człowiek ma prawidłową wagę, czy waży zbyt wiele tylko w niewielu przypadkach jest spowodowane przyczynami od niego zależnymi. Rzeczywiście, niektóre choroby, jak na przykład zaburzenia pracy tarczycy skutkują nagłym przybieraniem na wadze niezależnie od tego, ile się je. Także różnego rodzaju leki mogą powodować zaburzenia metabolizmu skutkujące przyrostem masy ciała i nadwagą. To jednak ,biorąc pod uwagę skalę problemu, jedynie sporadyczne przypadki. Mitem jest tez genetyczna skłonność do nadwagi i otyłości. Rzeczywiście, są rodziny, w ktorych niemal wszyscy są grubi. Jednak jak wykazały dokładniej badania, winne temu są nawyki żywieniowe i tryb życia danej rodziny, a nie genetyka. Rzeczywiście jednak nadwaga czy otyłość w dzieciństwie zostaje zapisana w pamięci organizmu i takiej osobie trudniej jest w wieku dorosłym utrzymać prawidłowa wagę. Oczywiście nie oznacza to, że jest to niemożliwe, wymaga jednak nieco samodyscypliny i uwagi. W związku z tym, że nadmiar kilogramów niemal zawsze związany jest z przyczynami od nas zależnymi, nic nie stoi na przeszkodzie, by schudnąć. Poznaj skuteczne sposoby na odchudzanie i zapomnij o nadwadze.

Na odchudzanie – śniadanie

Jeśli się odchudzasz to pewnie starasz się jeść jak najpóźniej licząc, że unikając śniadania zjesz mniej tego dnia. To błąd, który popełnia większość osób odchudzających się. Dlaczego błąd? Otóż w nocy metabolizm jest wolniejszy, uśpiony. Jesli nei zjesz śniadania przemiana materii nie przestawi się na tryb dzienny, co sprawi, ze wszystko co później zjesz będzie wolniej spalane i może odłożyć się w postaci tłuszczu. Poza tym brak śniadania najczęściej zrekompensujesz sobie z nawiązką później, gdy dopadnie cię głód. Najczęściej osoby, które nie jadają śniadań koło południa sięgają po kaloryczne batony lub słodkie bułki, bo spadek cukru we krwi jest już bardzo odczuwalny. dobrze skomponowane śniadanie to podstawa w odchudzaniu! Uwaga: nie powinny to być same węglowodany, pamiętaj o białku, które trawi sie dłużej i sprawia, że dłużej masz energię.

Aktywność fizyczna to najlepszy sposób na odchudzanie

Jedna z głównych przyczyn nadwagi i otyłości jest powszechny dziś siedzący tryb życia. Człowiek nadal ma taki sam organizm jak tysiące lat temu ,gdy był w ciągłym ruchu i taki sam metabolizm, a dziś po wiele godzin dziennie siedzimy – w pracy, ale też w ramach wypoczynku. Dziś nawet dzieci i młodzież nie wypoczywają aktywnie. Powszechność komputerów i urządzeń mobilnych sprawia, że dzieci sporadycznie uprawiają sport czy nawet bawią się na podwórku. To wszystko sprawia, że kilogramów mamy coraz więcej. Dlatego, jeśli naprawdę chcesz poprawić swoją sylwetkę, musisz zerwać z ciągłym siedzeniem. Nie oznacza to, że musisz morderczo trenować przez wiele godzin dziennie. Nie chodzi o sport wyczynowy, a o rekreację! Najważniejsza jest drobna zmiana codziennych, zwyczajnych nawyków. Jakich? Ot, choćby rezygnacja z samochodu na rzecz roweru, jeśli masz blisko do pracy. Do pobliskiego sklepu też lepiej się przejść niż jechać samochodem. Jeśli do pracy jeździsz autobusem, wysiądź jeden przystanek wcześniej – krótki spacer to dobra metoda na odchudzanie. Poza tym wykorzystaj każdą okazję, by się poruszać – przejdź sie po schodach, wstań i zmień kanał w telewizorze, zamiast używać pilota, czy pogimnastykuj się podczas oglądania filmu. Oczywiście, nie wyklucza to poważniejszego zajmowania się sportem. Pamiętaj, by wybrać dyscyplinę, jaką lubisz. Może będzie to na przykład pływanie? A może wolisz przejażdżki na rowerze? Bardzo popularny dziś taniec nowoczesny to też dobry sposób na odchudzanie. Modeluje sylwetkę, szczególnie dolne partie ciała, pomaga pozbyć się cellulitu oraz spalić tkankę tłuszczową. Nieprzypadkowo tancerze i tancerki mają zwykle godne pozazdroszczenia sylwetki!  Bardzo dobry trening na odchudzanie wykonasz także na siłowni. Najlepiej przedstawić swój problem trenerowi i poprosić go o wskazówki i ułożenie planu treningowego. Na siłowni możesz skorzystać ze stacjonarnych sprzętów do ćwiczeń aerobowych, takich jak rower czy bieżnia, które pomagają poprawić metabolizm i spalić tkankę tłuszczową. To zazwyczaj pierwsza cześć treningu. Druga to ćwiczenia modelujące sylwetkę i pomagające ukształtować tkankę mięśniową. Wykonuj je na maszynach do ogólnego treningu całego ciała, takich jak atlas lub z tak zwanymi wolnymi ciężarami, czyli hantlami i sztangami, oczywiście dopasowując obciążenie do swojej kondycji i możliwości!

Brak podobnych artykułów.


Brak komentarzy »

Brak komentarzy.

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URI

Dodaj komentarz

© Copyright 2020 Ćwiczenia odchudzające All Rights Reserved