Szybkie, łatwe i bezpieczne odchudzanie – czy to możliwe?

Posted under Diety odchudzające, bezpieczne odchudzanie - autor: a.m. on środa 30 Czerwiec 2010 at 20:14
Odchudzanie

Każdy kto ma nadwagę i chce schudnąć chciałby schudnąć jak najszybciej i jak najskuteczniej. Czy jest to możliwe z jednoczesnym zachowaniem pełnego bezpieczeństwa? Niekoniecznie, choć nie możemy wykluczyć i takiej sytuacji, w której metabolizm na odpowiednio dobranej diecie przyspieszy na tyle, że tkankę tłuszczową zaczniemy gubić ekspresowo. Takie sytuacje zdarzają się jednak niezmiernie rzadko. Zazwyczaj, nawet najszybsze odchudzanie, jest długotrwałą drogą przez mękę.
Teoretycznie najlepiej sprawdzają się diety głodowe (niskokaloryczne) i diety, które zalecają eliminację niektórych składników pokarmowych lub zachowanie ściśle określonych proporcji tych składników. Kolejnym elementem, który sprawia, że szybkie odchudzanie wydaje nam się możliwe i to przy dosyć wysokim poziomie bezpieczeństwa są suplementy i różnego rodzaju diety-cud, które reklamowane są dosłownie wszędzie. Przyjrzyjmy się ich zaletom i wadom, dzięki temu łatwiej będzie stwierdzić jakie modele odchudzania warte są uwagi, a jakich lepiej unikać jak ognia.

Diety niskokaloryczne i diety głodówkowe

Głodówka wydaje się być najlepszym sposobem na odchudzanie, bo skoro nie dostarczymy organizmowi żadnych kalorii to logicznym następstwem takiego kroku powinno być spalanie rezerw tłuszczowych. Niestety, tak się nie dzieje. Organizm traci głównie wodę, a spalając tkanki spala i tkankę tłuszczową i mięśnie. Do prawidłowego funkcjonowania, a takie mamy na celu wdrażając plan pt. bezpieczne odchudzanie, organizm potrzebuje stałego dostępu do niezbędnych mu składników odżywczych. Gdy przestawiamy się na głodówkę lub restrykcyjną dietę niskokaloryczną tj. nagle ograniczamy podaż paliwa i budulca (plus różnego rodzaju składników bio-aktywnych) organizm zaczyna oszczędzać i co robi? Spowalnia metabolizm, co gorsza w poczuciu zagrożenia tkankę tłuszczową zostawia sobie na później w pierwszym rzędzie redukując mięśnie. Spalanie mięśni jest kolejnym elementem wpływającym na poziom metabolizmu, bo to mięśnie są metabolicznymi piecami, w nich zachodzi spalanie, a gdy ich zabraknie? Łatwo to sobie wyobrazić – nie tylko nie gubimy pokładów tłuszczu, ale i z chwilą powrotu na normalną dietę (nie odchudzającą) natychmiast przybieramy na wadze, a tkanki tłuszczowej pojawia się jeszcze więcej niż przed odchudzaniem.
Zaletą diet redukcyjnych jest możliwość szybkiego zredukowania masy ciała, ale wadą jest to, że szybko prowadzą do wyniszczenia organizmu, spowolnienia procesów biochemicznych i są nieefektywne jeśli chodzi o redukcję tkanki tłuszczowej.

Diety białkowe, tłuszczowe, proporcjonalne

Magiczne proporcje składników odżywczych zapewniające nam szybką utratę wagi nie istnieją. Wystarczy wspomnieć, że większość tego typu diet eliminuje węglowodany, tymczasem węglowodany są podstawowym źródłem energii. Prawidłowy model żywienia również powinien je uwzględniać. Owszem, węglowodany najszybciej i najłatwiej zmieniają się w tkankę tłuszczową, ale jeśli będziemy zjadać je rano – obrastanie tłuszczem nam nie grozi, poza tym część węglowodanów jest nieprzyswajalna (przykładem błonnik) i ta część również jest nam niezbędna do regulacji pracy jelit i wspomagania procesów trawiennych.
Diety wysokobiałkowe zakwaszają organizm, a diety wysokotłuszczowe nie dostarczają wszystkich niezbędnych składników odżywczych obciążając przy tym narządy. Ludzki organizm przystosowany jest do diety zróżnicowanej i potrzebuje wszystkich składników odżywczych w rozsądnych proporcjach.
Zaletą diet tego typu jest jedynie znaczna redukcja apetytu, wadą nadmierna kaloryczność i monotematyczność pokarmów, oraz wbrew pozorom nikła efektywność w redukowaniu tkanki tłuszczowej.

Środki na odchudzanie

Bardzo złudną nadzieję dają nam środki odchudzające, przy czym wina wcale nie leży po stronie ich producentów. Zwróćcie uwagę na fakt, iż wszyscy producenci suplementów zastrzegają, że suplementy działają jedynie w połączeniu ze zmianą modelu żywienia i zmianą stylu życia (wprowadzeniem ćwiczeń fizycznych do naszego codziennego / tygodniowego rozkładu zajęć). Suplementy są jedynie suplementami, a więc uzupełniają, a nie odchudzają same z siebie.
Środki na odchudzanie warto wykorzystać, ale przede wszystkim należy uświadomić sobie jeden fakt: same nie zadziałają, mogą być jedynie uzupełnieniem do diety i do ćwiczeń.
Rada: najlepiej sięgać po supresanty łaknienia jeśli mamy problem z nadmiernym apetytem i spalacze tłuszczu celem przyspieszenia odchudzającego oddziaływania ćwiczeń.

Cudowne diety odchudzające

I reklamy typu ’schudłam 30 kilogramów w trzy miesiące, ty też możesz tak schudnąć’ – zwróćcie uwagę, że to jedynie możliwość, a tak naprawdę zgrabny chwyt reklamowy, to ile schudniemy zależy od ilości wykonywanych ćwiczeń i od diety, którą zastosujemy. Nawet jeśli główna przesłanka tj. stwierdzenie, że ktoś schudł tyle i tyle kilogramów w bardzo krótkim czasie, jest prawdą to nie jest ona prawdą obiektywną i uniwersalną i na pewno nie może dotyczyć każdego przypadku. To ile schudniesz i w jakim czasie zależy od twojego organizmu. Najpierw poznaj swój organizm i jego możliwości, dostosuj dietę, zoptymalizuj styl życia, a dopiero wtedy myśl o efektach i chudnij bezpiecznie i zdrowo.
5,1

Podobne artykuły:

  1. Łatwe i szybkie odchudzanie: te produkty pomogą ci w walce ze zbędnymi kilogramami
  2. Szybkie odchudzanie: program dla przyszłej panny młodej
  3. Bezpieczne i niebezpieczne preparaty na odchudzanie


Brak komentarzy »

Brak komentarzy.

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URI

Dodaj komentarz

© Copyright 2021 Ćwiczenia odchudzające All Rights Reserved